Man grooming-Ulepšavanje muškarca

ESTAR pre shave oil with sandalwood
ESTAR pre shave oil with sandalwood

MAN GROOMING-Ulepšavanje muškarca

Prevod

Grooming, man grooming market, high % growth in man grooming ...

Nailazim na te tekstove već poslednjih 5 godina. Grooming mi je paralo uši  i nisam znala šta zapravo ta reč znači.

Grooming u bukvalnom prevodu znači ulepšavanje.

 

Present-sadašnje vreme

Danas je situacija takva da se muškarci neguju. Navike su im različite, a ono što me je oduševilo je da tačno znaju šta od kozmetike očekuju. Dva se zahteva izdvajaju:

-praktičnost

-multifunkcionalnost

Iz tih sasvim legitimnih zahteva proizilazi i da je važno da nema specifičnosti prilikom upotrebe što je zovem terminom krema koja se sama maže. Šalu na stranu, šta god da je razlog, ne vole muškarci da imaju proizvode koji su mnogo diferencirani (dan,noć,oko očiju,serum,….) . Cene praktičnost . A ta najbolje samo jedna krema treba da ispunjava sledeće uslove:

-da daje  prijatan osećaj

-da radi, deluje što brže i efikasnije

-da je sve što im treba u jednom proizvodu

-da miris ne miriše  ili da se slaže baš sa njihovim parfemom.

Nisam ja alhemičar tog kalibra?

Mislila sam tako pune dve godine.

I onda sam rešila da istražujem, isprobavam sve na mužu, bratu, rodbini, prijateljima. Pričam s njima, raspitujem se. Postavljam 1000 zašto, 2000 kako i svašta još nešto. Isprobavalu se razne kreme, mazali se.  Neverovatno su bili kooperativni. Popunjavali su  tabele i  ocenjivali razne parametre koji su važni.

Mazala sam čak i na sebe muške proizvode, a moja koleginica je u našem zajedničkom nastupu eksperimentalnog laboratorijskog ludila namazala probni after shave oko očiju. I rekla kako je  peče. Ne sme da peče,mora da prija, urlala sam … Mada ko još normalan sem nas dve stavlja after shave na očnu zonu? Pa niko.

Tako je nastala ESTARman kolekcija. Uspeli smo da je svedemo na 4 proizvoda od kojih 3 mogu da se koriste multifunkcionalno.Vodili smo se sledećim idejama da je Brijanje  nije samo Brijanje već je I ritual za negu kože. A muškarcima treba  i antiage-ing. I oni imaju bore i njihova koža gubi elastičnost.

Mnogo je truda uloženo u after shave balzam. Pred njega sam postavila visoke standardne (za jedan after shave). Da hidrira i da neguje kožu, da smanjuje iritaciju i crvenilo. Da bude prijatan za nanošenje, da se brzo upije. Da ima diskretan miris.

Verujem da smo u tome uspeli.

A kako je bilo ranije?

ESTAR after shave balzam sa hijaluronom,pantenolom, ekstraktima indijskog lotosa i hamamelisa
ESTAR after shave balzam sa hijaluronom,pantenolom, ekstraktima indijskog lotosa i hamamelisa

 

 

Istorija

Na prvi pogled čini  se da je ulepšavanje muškarca tekovina modernog vremena i zato će vam možda biti intersantno da saznate da baš i nije tako.

Proučavajući muške navike kod nege kože, kose i uopšeno govoreći ulepšavanja osećala sam se ponekad kao kod Riplija.

Evo nekih podataka na koje sam naletela. Dakle,verovali ili ne:

Sasvim prvi način ulepšavanja zabeležen je u vidu tetoviranja i šminkanja još 100 000 godine pre nove ere! Kod Neandertalaca! Taj vid grooming-a je imao drugu konotaciju, obrednu,ratničku i lovačku.

I ako je prvi brijač za jednokratnu upotrebu proizveden 1960.godine muškarci se briju (prema podacima  dobijenim iz arheoloških iskopavanja u Egiptu) od perioda između  3000-4000 godine pre nove ere. Na početku su koristili bakarne brijače  i nakon brijanja su baš kao i žene tog vremena, kožu omekšavali eteričnim uljima ili uljima, što im je ujedno i pomagalo da održe mlad i zdrav izgled.Egipćani su koristili redovno i maske i pilinge za lice, farbe za kosu, šminkali su oči i usta.

Koncept berberina Rimljanima je predstavio jedan grčki trgovac oko 300.godine pre nove ere. Rimljani su to oduševljeno prihvatili sve dok rimski imperator Hadrijan koji je imao teške kožne probleme nije pustio bradu kako bi prikrivao svoje bubuljice i crvenilo kože. U to vreme muškarci su sledili svog lidera te je brada došla u modu, a brijanje i nega su potisnuti.

Na razne načine  i u raznim oblicima, nega kod muškaraca se nastavila do 1000. godine naše ere. Tada uglavnom pod uticajem crkve, u mračnom srednjem veku, nega muškarca skoro sasvim umire.

Renesansa je donela (kao što i samo ime kaže) ponovno rađanje kozmetike za muškarce.

Predvođeni ekstravagantnim francuzima na štiklama sa  perikama, puderima, nacrtanim mladežima, muška kozmetika se širi Evropom. Eterična mirisna ulja zamenjena su  prvim muškim parfemima.

Kolonjska voda i italijansko jutro

Voda iz Kelna. Naziv za vodeno alkoholni rastvor eteričnih ulja. Nastala je u Kelnu u Nemačkoj 1709.godine. Izumeo ju je Italijan  Farina koji je u pismu svom bratu napisao da je napravio jednu citrusnu vodu koja ga podseća ma miris italijnskog ranog jutra. Kolonjska voda u to vreme bila je toliko skupa da se distribuirala samo po dvorovima i kraljevskim porodicama.Vredela je otprilike pola godišnje plate jednog službenika.

Dan danas taj proizvod teško da može biti prevaziđen po svojoj revolucionarnosti i sofisticiranosti, a da košta toliko da bi ga svako platio.

Bilo da kozmetiku kupuju sami, bilo da im kozmetiku kupuje neka njima važna ženska osoba, verujem da muškarci u suštini brinu o svojoj koži i cene i vole negovan i čist izgled.

 

Za Sokrata cilj života je bio hedonizam. Kad pravim kozmetiku trudim se kreme uklope baš u tu Sokratovu ideju zato što nikako za lepotu ne treba trpeti. Uživanje prilikom nege je imperativ i sloboda za svakoga. Tako da ja u stvari pravim kreme za hedoniste.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s