Bio jednom jedan ….

Estar mafini za srećan rođendan
Estar mafini za srećan rođendan

Kako je sve počelo..

Mnogi su me pitali kako mi je uopšte palo na pamet da pravim kreme i da se bavim proizvodnjom kozmetike? Evo kako …

Bio jednom jedan ..put u Kanadu,davne 1994. godine Tada sam imala nepunih 18 godina. I tako ja šetajući po Kanadi puna tri meseca u jednoj od glavnih ulica Toronta, jednog lepog i sunčanog  dana,nabasah..a privukao me je snažan miris.

Vođena tim opojnim,mirisom  koji je bio u stvari mešavina  raznih mirisa,vrlo zavodljiv i onako karakteran, došla sam do vesele, svetlucave radnje, sa mnogo šarenih stvari u izlogu.

Šarene stvari su bili sapuni, neke čudne čvrste kreme, kutije sa kremam bez etiketa,burad s raznim uljima iz kojih sam  natočiš u svoju ambalažu..Mnogo natpisa,veselih boja, muzika, ljubazno osoblje puno, ono koje ima odgovore na sva pitanja…

Ceo koncept prodavnice te handmade kozmetike i utisak je bio nestvarno kreativan i zavodljiv.

Pomislila sam,koliko su srećni ljudi koji to prave, koliko su srećni oni koji sve to osmišljavaju i  koliko su srećni oni koji uživaju u kupovini u toj veseloj prodavnici.

Kreativnost

Kada sam upisala Tehnološki fakultet imala sam ideju ,….ma imala sam razne ideje..

A glavna je bila da moje znanje mora biti u mojoj glavi i kao takvo prenosivo u bilo koju drugu tačku na planeti zemlji. Znači: zanat.

Na kraju studija ponovo mi se iz sećanja vratio onaj miris iz Kanade. Želela sam kreativan posao, nešto što će me svakog dana činiti srećnom,što će ispunjavati moju potrebu za kreativnošću  i što će svakog dana dati neki rezultat.

Nešto što će ne neki način uticati na to da svet oko mene bude (još) lepši. O kozmetici nisam znala skoro ništa,sem da mi malo šta prija. Oslanjala sam se na svoje znanje iz tehnologije stečeno na fakultetu. Jer znate,krema nije samo recept u %, ona je mnogo više od toga

I tako sam ja čula za Radu,profesorku sa fakulteta u Beogradu. Čula sam da postoji. I upoznala sam Radu,hrabro zakucavši na vrata njene kancelarije 2002god. Rada je moj mentor,moj profesor,neko ko me je naučio mnogo čemu o kozmetici,naučio me da letim i pustio me da odletim. Rada je moj prijatelj…Ohrabrila me  je da krenem,pomogla mi u svemu….  i ja sam krenula te 2003.god, u  oktobru.

Prvi koraci

Sećam se prve proizvodnje i svoje sreće kada je sve to bilo upakovano sa nalepnicama.Spakovano u kutije. Kolekcija gelova za tuširanje i body butter-a za telo.

Sećam se osećaja zadovoljstva kada na nešto što si sam napravio staviš nalepnicu,još uvek imam taj osećaj i to svakodnevno. Sad mi je jasno što moja mama još uvek pravi pekmez, pa taj osećaj je neprocenjiv! Još kada se nekom svidi ukus i miris og što si ti napravio…

naši planovi
naši planovi

 

Metamorfoza

Ideje,koncepti,finalni proizvodi,načini plasmana i prodaje su se menjali svih ovih 10 godina. Bilo je tu : lutanja,uspona,padova, slepih ulica,foto finiša,elana,skokova s motkom, skokova u dalj, teških ozleda,bronzanih medalja,…..

Mnogo ljudi nas je podržavalo na našem putu. I ja sam im od srca zahvalna na tome.Ne bi da ih nabrajam,bojim se nekog ću nehotice izostaviti, a i  da to ne bude za vas čitaoce samo jedan dugačak,jako dugačak spisak..Ta imena nisu samo imena, to su stvarni ljudi koji su učestvovali i doprineli da Estar traje i opstaje i kad je teško i kad je dobro.

Kvalitet

Duboko sam uverena da opstajemo deset godina i zbog toga što slušamo šta nam naši dragi korisnici kažu.

Oni su toliko divni da pristaju da na njima i testiramo nove prozvode!Kako?

Skupi se grupa od nas desetak  na tematskoj večeri,

ja izmešam kreme tako da nikad ne znaju koju mažu (moju ili neku komecijalnu).

Dobiju tabelu  da popnjavaju i mažu se. Prvo piling,pa maska , pa serum , pa krema za oko očiju, pa krema za lice, pa za ruke, pa na suve ruke ,pa na mokre ruke, …..

Sve shvataju ozbiljno i krajnje su kooperativni. Pišu svašta: kako se upija,kako im prija,da li pecka (ne daj bože), da li je lepljiva, kako miriše,puštam ih da maštaju i šta bi želeli umesto toga……

Ja onda analiziram rezultate  i izvodim zaključke.Tek nakon svega toga odlučujem da li će se proizvod puštati u promet ili ne.

Odabrani pojedinci dobiju  kremu da je ponesu kući i beleže u tabelu kako ona prija u različitim kategorijama u dužem vremenskom periodu.

To je jedan od načina na koji učim šta ljudi vole kada su kreme u pitanju i te povratne informacije su mi zaista važne.

A najvažnije od svega je da još uvek trčimo naš maraton i da ima dragih ljudi pored puta koji navijaju za nas, koji nas podržavaju i veruju u ono što radimo….

Srećan i njima naš rođendan….

Leave a Reply

